Terug

Boekhouder

Solide en familiaal bouwbedrijf
Regio: Temse
Solliciteer

Onze klant is een solide en familiaal bouwbedrijf (30 FTE's) gevestigd in regio Temse, met een sterke reputatie in de sector. Kwaliteit, vakmanschap en een respectvolle omgang met onze medewerkers vormen de hoekstenen van onze werking. Om de verdere groei te ondersteunen, zoeken zij een gedreven Boekhouder die onze financiële ruggengraat wordt en mee waakt over stabiliteit, transparantie en efficiëntie.

Functie

 

Boekhouding & administratie

  • Inboeken aankoopfacturen, verkoopfacturen en banken (incl. scanservice Exact Online en dagelijkse banktransacties).
  • Controleren en stroomlijnen van facturen (datum, betaaltermijn, bedrag, factuurnummer, bestelbon, technische fiches).
  • Diverse boekingen en oplossen anomalieën balans.
  • Kasblad opmaken en boeken.
  • Opvolging dubieuze debiteuren en doorgeven aan advocaat bij wanbetalers.
  • Opvolging kredieten, leasings en Codabox/Sodabox/Graydon.
  • Lijst trekken van leveranciers en betalingen voorbereiden.
  • Controleren lijsten vorderingsstaten/facturen
  • Mails verwerken en ad-hoc vragen/opzoekwerk/rapporten uitvoeren.

BTW & fiscale verplichtingen

  • Opmaken en indienen periodieke BTW-aangiftes en intracommunautaire opgaven (6 intercompany’s).
  • Indienen jaarlijkse BTW-listing.
  • Berekenen van verworpen uitgaven.
  • Indienen roerende voorheffing.
  • Opmaken en indienen vennootschapsbelasting in Biztax.
  • Begeleiden bij fiscale controles (directe en indirecte belastingen, federaal/regionaal/lokaal).
  • Berekenen voorafbetalingen op basis van geraamd resultaat.
  • Bijstand inzake douane en accijnzen.

Jaarrekening & rapportering

  • Jaarrekening opmaken in Filing (NBB).
  • Boekhoudkundige staten tussentijds en jaarlijks opstellen.
  • Opmaak en opvolging afschrijvingstabellen en tabel bedrijfsmiddelen.
  • Maandelijkse managementrapporten samenstellen (Kontrimo).
  • Rapportering opzetten (maandelijks, trimestrieel, jaarlijks).
  • Cashplanning en begrotingsvoorstellen opmaken.
  • Financieel plan uitwerken.
  • Minimum gestandaardiseerd rekeningstelsel opzetten.

Audit & interne controle

  • Audit van de revisor begeleiden en aanleveren documenten.
  • Uitvoeren van interne auditwerkzaamheden.
  • Organisatie en controle van interne controles bij de klant
  • Supervisie en advies bij boekhoudkundige organisatie.

Vennootschapsbeheer & juridische verplichtingen

  • Algemene vergaderingen en bestuursverslagen opstellen (6 interco’s).
  • Nazicht mandaten via statuten/Belgisch Staatsblad.
  • Jaarlijkse bevestiging UBO-register.
  • Bijhouden aandelenregister.

 

Personeel & sociale wetgeving

  • Contact sociaal secretariaat voor RSZ en loonverwerking.
  • Bijhouden HR-gegevens in Officient (bedienden) ziekte, verlof, uit- en in dienst.
  • Opvragen attest loonlasten en sociale balans.
  • Documenten bedrijfsvoorheffing (loontrekkers en bedrijfsleiders).
  • Controle en verwerking loonverwerking, inclusief bedienden en onderaannemers.

 

Technische & ondersteunende taken

  • Behandelen technische problemen in Exact.
  • Controleren en stroomlijnen loonverwerking, afschrijvingen, Codabox, Sodabox.
  • Opstellen intercompany-facturatie.
  • Invullen vragenlijsten en enquêtes (Statbel, NBB).

 

Profiel

  • Bachelor of Master in Accountancy, Fiscaliteit of gelijkwaardig door ervaring.
  • Minstens enkele jaren ervaring als boekhouder, bij voorkeur in een KMO-omgeving.
  • Sterke kennis van BTW, fiscaliteit en vennootschapsboekhouding.
  • Ervaring met Exact Online en rapporteringstools is een troef.
  • Nauwkeurig, analytisch en gestructureerd werken zit in je natuu
  • Je houdt van een brede rol waar administratie, fiscaliteit en HR samenkomen.

 

Aanbod

  • Gevarieerde boekhoudfunctie met veel verantwoordelijkheid.
  • Stabiele werkomgeving binnen een financieel gezonde onderneming.
  • No-nonsense cultuur: korte lijnen, veel autonomie en ruimte voor initiatief.
  • Een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen.
  • Werkplek in de regio Sint-Niklaas, goed bereikbaar en filevrij vanuit het Waasland.

Interesse? Stuur je cv met motivatiebrief naar info@ago.be

Meer info nodig? Bel naar +32 (0)9 281 13 86

Ago International garandeert een discrete behandeling van jouw kandidatuur!

Deze website maakt gebruik van cookies De website van Ago International gebruikt functionele cookies. In het geval van het analyseren van websiteverkeer of advertenties, worden ook cookies gebruikt voor het delen van informatie, over uw gebruik van onze site, met onze analysepartners, sociale media en advertentiepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.
Toon details Verberg details
Selectie toelaten Alle cookies toelaten